Setmana del 13 de març
N’Albert ha vingut a fer-nos una xerrada sobre
l’aprenentatge cooperatiu, aquest tipus d’aprenentatge consisteix en una sèrie
de procediments d’ensenyament que parteixen de l’organització de la classe en
petits grups mixtos i heterogenis on els alumnes treballen conjuntament de
manera coordinada per resoldre tasques acadèmiques i aprofundir en el seu propi
aprenentatge.

Na Guida Al.lès publica una entrada al seu bloc, contant que
l’aprenentatge cooperatiu és semblant a un ànec,
molt maco, però molt punyetero. Un bon percentatge de docents comencen amb
il.lusió però acaben desinflats davant les dificultats (que si les famílies es
queixen, que si tota la feina se la carreguen els mateixos...).
Tindria poc sentit si algú pensés que aplicant unes poques
tècniques i estructures cooperatives els alumnes automàticament sabran dialogar
i es coneixeran entre si. Per exemple si tinc els alumnes asseguts d’un amb un,
no podran realitzar demà un treball cooperatiu o un treball de projectes, abans
de res hem de tenir una base ben resistent per a que aquesta metodologia
funcioni.
Un cop tinguem aquest objectiu assolit podrem seguir amb la
resta, avaluar per aprendre per exemple, ja que no només és important el
resultat final sinó tot el procés que duu a terme l’alumne per arribar a
aconseguir l’objectiu prèviament definit, ensenyar als alumnes que
s’autoregulin el seu aprenentatge...
No hay comentarios:
Publicar un comentario