Setmana del 6 de
març
Trastorns greus de conducta, durant la infància i
l’adolescència, ens referim a un conjunt de conductes que impliquen la oposició
a figures d’autoritat, a les normes socials... la seva conseqüència és la
pertorbació de la convivència amb altres persones.
En la definició de trastorns greus de conducta, influeixen
factors com l’edat, l’ambient familiar, desenvolupament cognitiu, factors
socioculturals...
Per una banda hi ha pares que són capaços de justificar una
sèrie de comportaments agressius o inadequats com “són coses de nins” per altre
banda hi ha pares que són incapaços d’acceptar aquests comportaments i cerquen
ajuda de professionals.
Una intervenció per a aquests nins, implica la participació
i la coordinació de tots els implicats en el procés educatiu del nin. No tan
sols han d’intervenir totes les persones, sinó també els diferents contexts on
es desenvolupa la vida del nin.
Varis autors afirmen que s’ha d’intervenir en l’àmbit
familiar, centre, aula i alumne.
La família i el centre han de treballar conjuntament per a
millorar les condicions de l’alumne. L’aula ha de presentar un benestar social,
ha d’oferir un clima favorable unes classes motivadores i interessants, s’han
d’establir unes normes entre tots, planificades, en positiu... L’alumne i el
mestre han de tenir una relació de confiança, d’empatia i on l’alumne es senti
segur i agradable.
A la classe anterior, vam treballar per grups un tema sobre
alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, per tal de conèixer més un tema i poder-lo explicar a la resta de
companys.
Amb aquesta entrada he volgut resumir una mica més els trastorns
greus de conducta i mostrar-vos un vídeo on queden reflectides algunes accions
que com a mestres ens podem trobar a les nostres aules.
No hay comentarios:
Publicar un comentario