Setmana del 20 de
març
Avui ha estat un dia molt interessant ja que a la reunió
anterior amb la meva tutora vaig fer-li una proposta sobre com treballar el
tema de la nutrició. A la tutora li va agradar la proposta i avui l’hem duta a
la pràctica.
Primer hem escrit els 4 aparells que intervenen en el procés
de nutrició, hem creat 4 grups de 5 alumnes i els hem repartit un aparell a
cada un.
La tutora ha proporcionat uns quants fulls a cada grup on
apareix la informació necessària per a poder saber quina funció fa cada òrgan i
per a fer-los més fàcil la recerca.
També els ha donat un dibuix referent a l’òrgan que
treballen i havien de posar el nom de les parts al dibuix.
Finalment els hem posat un guió a seguir perquè els fos més
fàcil saber què havien de cercar de cada òrgan. Dibuix de l’aparell, quins
òrgans hi intervenen, quina funció fan i curiositats.
La part de les curiositats ha estat molt interessant ja que
els alumnes s’han plantejat preguntes com: perquè fem rots? Perquè tenim
singlot? ...
El que volíem aconseguir amb aquesta activitat era eliminar
la metodologia tradicional de copiar la informació que proporciona el llibre,
que ells expliquessin a la resta de companys quina era la funció del seu òrgan
i d’aquesta manera sentir-se especialistes amb el que feien i que era útil la
seva feina, fomentar el treball cooperatiu ja que s’havien de posar d’acord per
a treballar un mateix òrgan i sobretot crear curiositat i interès amb el tema
que estàvem veient.
No hay comentarios:
Publicar un comentario