Setmana del 20 de
març
Aquesta setmana no hem tingut classe de suport i m’agradaria
explicar una tècnica que van dur a terme els alumnes de tercer del centre al
qual faig pràctiques.
Els alumnes estan asseguts amb grups de 4, aquesta
composició d’aula fa que el grup classe estigui més cohesionat i que puguin dur
a terme treball cooperatiu.
Per a inventar-se una història van utilitzar la tècnica del
full giratori, aquesta tècnica la van dur a terme amb els grups de 4,
consisteix en que cada alumne tingui un bolígraf de diferent color i el primer
escriu uns personatges i un context, el segon s’inventa el principi d’una
història amb els personatges i el context anterior, el tercer provoca un
problema o conflicte a la història i el quart resol el conflicte i planteja una
solució.
Les històries van resultar molt diverses però a l’hora molt
interessants, els alumnes es van sentir tant bé i els va agradar tant aquesta
tècnica que van voler fer-ne un dibuix representatiu i sortir enmig de la
classe a contar-la als seus companys.
Penso que l’aprenentatge cooperatiu provoca una sèrie
d’avantatges, tant per a l’alumnat com per al professorat.
Per a l’alumnat requereix una participació directe i activa
i una cooperació entre els membres del grup que ens permet aprendre més coses i
aprendre-les millor.
Quant al professorat, per aconseguir treure el màxim profit
de l’acció docent hem de passar d’una estructura d’aprenentatge individualista
o competitiu a un aprenentatge cooperatiu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario