sábado, 11 de marzo de 2017

La Inclució

Setmana del 6 de març




Aquesta noticia actual, ens presenta que a dia d’avui hi ha més de 33.000 nins a Andalusia que necessiten una ajuda especial a les escoles per a combatre les dificultats d’aprenentatge.

Estam parlant d’un grup ampli de trastorns, de discapacitats, dificultats i malalties rares i cròniques. Cal destacar casos de trastorn de comunicació, d’espectre autista, de dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat o de trastorns greus de conducta.

Les discapacitats més habituals són les visuals, auditives o físiques. Hi ha un grup de professors d’ajuda que representen la salvació d’aquests nins que necessiten atenció primerenca.

Si hi ha una paraula clau a l’hora de tractar a aquests nins s’anomena INCLUSIÓ.

Com més alt sigui el nombre d’alumnes que necessiten una educació especial en una zona més alt haurà de ser el nombre de professors per a poder donar cabuda a aquestes necessitats.

Com bé hem dit la paraula INLCUSIÓ  és molt important dins l’àmbit educatiu, per a inclusió entenem un procés que posa èmfasi particular en els alumnes amb més risc de marginació, exclusió o baix rendiment.

Fa referència a la presència, la participació i progrés de tots els alumnes i s’ocupa de la identificació i eliminació de barreres.

Què pretén per tant la inclusió educativa? 
  •     Donar la benvinguda a la diversitat.
  •     Beneficiar a tots els alumnes.
  •     Facilitar igualtat d’accés a l’educació.
  •     Proporcionar una atenció educativa a l’aula ordinària.


No hay comentarios:

Publicar un comentario