Setmana del 6 de març
Aquesta noticia actual, ens presenta que a dia d’avui hi ha
més de 33.000 nins a Andalusia que necessiten una ajuda especial a les escoles
per a combatre les dificultats d’aprenentatge.
Estam parlant d’un grup ampli de trastorns, de
discapacitats, dificultats i malalties rares i cròniques. Cal destacar casos de
trastorn de comunicació, d’espectre autista, de dèficit d’atenció amb o sense
hiperactivitat o de trastorns greus de conducta.
Les discapacitats més habituals són les visuals, auditives o
físiques. Hi ha un grup de professors d’ajuda que representen la salvació
d’aquests nins que necessiten atenció primerenca.
Si hi ha una paraula clau a l’hora de tractar a aquests nins
s’anomena INCLUSIÓ.
Com més alt sigui el nombre d’alumnes que necessiten una
educació especial en una zona més alt haurà de ser el nombre de professors per
a poder donar cabuda a aquestes necessitats.
Com bé hem dit la paraula INLCUSIÓ és molt important dins l’àmbit educatiu, per
a inclusió entenem un procés que posa èmfasi particular en els alumnes amb més
risc de marginació, exclusió o baix rendiment.
Fa referència a la presència, la participació i progrés de
tots els alumnes i s’ocupa de la identificació i eliminació de barreres.
Què pretén per tant la inclusió educativa?
- Donar la benvinguda a la diversitat.
- Beneficiar a tots els alumnes.
- Facilitar igualtat d’accés a l’educació.
- Proporcionar una atenció educativa a l’aula ordinària.
No hay comentarios:
Publicar un comentario