sábado, 6 de mayo de 2017

Materials Manipulables

Setmana de l'1 de Maig

Materials manipulables

A aquestes primeres pràctiques he pogut comprovar que implica estar dins una aula i interessar-te pel rendiment dels teus alumnes.

Quan va acabar la segona avaluació la tutora i jo vam fer un balanç sobre els alumnes, contemplar la seva motivació davant la feina i quines parts necessitaven estimular més. Vam arribar a la conclusió que a les matemàtiques els faltava més iniciativa i més ganes, per tant vam decidir actuar amb aquest tema.

Li vaig proposar a la tutora treballar les matemàtiques de  manera més manipulable per tant els dimecres a l’hora de desdoblament aprofitant el petit grup presentar-los materials per a poder reforçar els conceptes prèviament explicats.

Els continguts que han de donar són: multiplicacions, divisions, fraccions, hores i problemes i m’he posat endavant amb els materials, per tant muntem 3 racons a l’aula de suport i els alumnes es dirigeixen per parelles o grups de tres al que volen.


La meva proposta per a les multiplicacions han estat dos jocs de taula més un que ells tenen a la seva classe, per a les divisions he decidit a una taula presentar diversos objectes i materials que puguin repartir en diversos recipients, per exemple: “ tenim 25 gometes per als cabells i els volem repartir en 3 nines, en sobra algun?” i a partir d’aquestes petites indicacions anar repartint. Per a les fraccions he pensat presentar plastilina i que vagin representat fraccions i agafant el tros indicat i un dòmino. Pels problemes prepararé una estora i quan es desplegui hi haurà un camí marcat, amb un cotxe i amb monedes hauran d’anar pel camí i s’hauran d’aturar a resoldre diversos problemes, si el resolen bé guanyaran una sèrie de monedes i sinó hauran de pagar el que indiqui el problemes, depenent del contingut que vulgui treballar la mestra, podrà anar canviant els problemes. I per acabar amb el tema de les hores, presentarem als alumnes diversos rellotges i una plantilla amb preguntes i ells jugant hauran de resoldre aquestes qüestions.





PROGRAMACIÓ D’UN CANAL DE TELEVISIÓ
7.00h les noticies del matí
8.00h comença el dia
9.30h documental: la sabana Africana
10.35h dibuixos animats
11.30h pel·licula: els cercatresors
12.45h cuina d’ahir i d’avui
13.15  pla de cap de setmana
14.00h les noticies del migdia
15.00h la pel·licula de l’horabaixa


A partir d’aquesta programació jugarem amb les hores:
a) Quant dura el programa “ comença el dia”?
b) Què dura més, el documental o els dibuixos animats?
c) Si són les 11h, quant de temps falta perquè comenci la pel·licula?
d) Quant dura el programa “cuina d’ahir i d’avui”?
e) Quins programes duren una hora?

No hay comentarios:

Publicar un comentario