Setmana de l'1 de Maig
Materials
manipulables
A aquestes primeres pràctiques he pogut comprovar que
implica estar dins una aula i interessar-te pel rendiment dels teus alumnes.
Quan va acabar la segona avaluació la tutora i jo vam fer un
balanç sobre els alumnes, contemplar la seva motivació davant la feina i quines
parts necessitaven estimular més. Vam arribar a la conclusió que a les
matemàtiques els faltava més iniciativa i més ganes, per tant vam decidir
actuar amb aquest tema.
Li vaig proposar a la tutora treballar les matemàtiques
de manera més manipulable per tant els
dimecres a l’hora de desdoblament aprofitant el petit grup presentar-los
materials per a poder reforçar els conceptes prèviament explicats.
Els continguts que han de donar són: multiplicacions,
divisions, fraccions, hores i problemes i m’he posat endavant amb els
materials, per tant muntem 3 racons a l’aula de suport i els alumnes es
dirigeixen per parelles o grups de tres al que volen.
La meva proposta per a les multiplicacions han estat dos jocs de taula més un que ells tenen a
la seva classe, per a les divisions
he decidit a una taula presentar diversos objectes i materials que puguin
repartir en diversos recipients, per exemple: “ tenim 25 gometes per als
cabells i els volem repartir en 3 nines, en sobra algun?” i a partir
d’aquestes petites indicacions anar repartint. Per a les fraccions he pensat presentar plastilina i que vagin representat
fraccions i agafant el tros indicat i un dòmino. Pels problemes prepararé una estora i quan es desplegui hi haurà un camí
marcat, amb un cotxe i amb monedes hauran d’anar pel camí i s’hauran d’aturar a
resoldre diversos problemes, si el resolen bé guanyaran una sèrie de monedes i
sinó hauran de pagar el que indiqui el problemes, depenent del contingut que
vulgui treballar la mestra, podrà anar canviant els problemes. I per acabar amb
el tema de les hores, presentarem als alumnes diversos rellotges i una
plantilla amb preguntes i ells jugant hauran de resoldre aquestes qüestions.
PROGRAMACIÓ
D’UN CANAL DE TELEVISIÓ
|
7.00h
les noticies del matí
8.00h
comença el dia
9.30h
documental: la sabana Africana
10.35h
dibuixos animats
11.30h
pel·licula: els cercatresors
12.45h
cuina d’ahir i d’avui
13.15 pla de cap de setmana
14.00h
les noticies del migdia
15.00h
la pel·licula de l’horabaixa
|
A partir d’aquesta
programació jugarem amb les hores:
a) Quant dura el
programa “ comença el dia”?
b) Què dura més, el
documental o els dibuixos animats?
c) Si són les 11h,
quant de temps falta perquè comenci la pel·licula?
d) Quant dura el
programa “cuina d’ahir i d’avui”?
e) Quins programes
duren una hora?
No hay comentarios:
Publicar un comentario