Aturada
de tres minuts
Com ja sabeu el CEIP Pere Rosselló i Oliver treballa
amb llibres però introdueix el treball cooperatiu.
Per a treballar un tema de naturals, la tutora no va
fer cap explicació sinó que va apuntar a la pissarra les paraules claus que
resumien el tema; higiene, salut, benestar, dieta saludable...
Vam seure als alumnes en cercle i enmig vam anar
posant diversos aliments. Això va deixar intrigats als alumnes. A partir d’aquí
la tutora anava dirigint diverses preguntes i entre els alumnes van dur a terme
un debat.
Tots els alumnes van participar, inclús els mes tímids es van sentir
còmodes i van aportar la seva opinió.
Dels aliments que havíem posat enmig del cercle, els
alumnes en van voler llegir les seves etiquetes i van plantejar-se preguntes
tipus: quin tindrà més vitamines, quins olis i quines grasses utilitzen per a
preparar aquests aliments...
Per tal que quedessin ben assolits els punts que
s’havien tractat, es van ajuntar en grups de 4 i van treballar la tècnica
cooperativa de l’aturada de tres minuts.
Durant tres minuts per grups, havien de resumir i
anotar tot allò que s’havia explicat.
Un cop passat el temps un portaveu de cada grup
havia de presentar a la resta de la classe el que havien acordat amb el grup.
A partir d’aquí la tutora va afegir la informació
que faltava i cada alumna es va resumir el tema de manera lliure.
No hay comentarios:
Publicar un comentario