ESCOLA – FAMILIES
Amb algunes coses hauríem de ser clars, no resulta exitosa
una educació infantil de qualitat si no hi ha una participació per part de les
famílies.
Pot ser que la relació amb les famílies no sigui fàcil, que
les agendes dels pares i educadors estan completes i els costa molta pena
treure temps per a col·laborar amb el centre.
Pot ser també que l’actual cultura professional dels docents
tendeixi a ser massa escolar i els costi obrir-se a les famílies.
El document de la OCDE, Starting Strong III (2012), comença
el seu apartat sobre les relacions família-escola de la següent manera:
La implicació dels pares ha estat considerada cada vegada
més, un dels factors per a incrementar l’aprenentatge dels nins.
També que la col·laboració entre pares i professors és un
element important perquè aquests tinguin un coneixement ampli sobre l’entorn
dels nins amb els quals treballen.
Amés de tot això, fonts d’investigació han demostrat que la
implicació dels pares – especialment, assegurant aprenentatges d’alta qualitat
a casa i comunicant-se amb els professors -
està molt relacionat amb l’èxit acadèmic dels infants, amb la duració de
la seva escolarització, amb el seu desenvolupament emocional i amb la seva
adaptació a la societat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario