lunes, 5 de junio de 2017

ESCOLA - FAMILIES


ESCOLA – FAMILIES

Amb algunes coses hauríem de ser clars, no resulta exitosa una educació infantil de qualitat si no hi ha una participació per part de les famílies.

Pot ser que la relació amb les famílies no sigui fàcil, que les agendes dels pares i educadors estan completes i els costa molta pena treure temps per a col·laborar amb el centre.

Pot ser també que l’actual cultura professional dels docents tendeixi a ser massa escolar i els costi obrir-se a les famílies.

El document de la OCDE, Starting Strong III (2012), comença el seu apartat sobre les relacions família-escola de la següent manera:

La implicació dels pares ha estat considerada cada vegada més, un dels factors per a incrementar l’aprenentatge dels nins.

També que la col·laboració entre pares i professors és un element important perquè aquests tinguin un coneixement ampli sobre l’entorn dels nins amb els quals treballen.


Amés de tot això, fonts d’investigació han demostrat que la implicació dels pares – especialment, assegurant aprenentatges d’alta qualitat a casa i comunicant-se amb els professors -  està molt relacionat amb l’èxit acadèmic dels infants, amb la duració de la seva escolarització, amb el seu desenvolupament emocional i amb la seva adaptació a la societat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario