viernes, 24 de febrero de 2017

LOMCE

Setmana del 20 de febrer



La LOMCE és una llei de l’any 2013 que modifica la LOE, per a definir el currículum com la regulació dels elements que determinen els processos d’ensenyament-aprenentatge.

Aquesta llei presenta 6 principis generals:

1- L’etapa d’educació primària té un caràcter obligatori i gratuït, consta de 6 cursos i s’han de cursar entre els 6 i 12 anys.

2- L’educació educativa en aquesta etapa es basa en el principi de l’educació personalitzada i de l’orientació permanent.

3- La conselleria de l’educació, cultura i universitats ha de propiciar una distribució equilibrada dels alumnes entre els centres sostinguts amb fons públics independentment del moment en què s’incorporin a l’etapa.

4- L’educació primària ha de ser impartida per mestres que tenen competència docent en totes les àrees de l’etapa i en les tutories dels alumnes. Els ensenyaments de música, educació física, idiomes estrangers o d’altres ensenyaments que es determinin han de ser impartides pels mestres d’especialització.

5- L’educació primària ha de mantenir la coherència necessària amb l’educació infantil i amb l’educació secundària obligatòria i garantir la coordinació entre les etapes.

6- L’administració educativa ha de fomentar la qualitat, la coeducació, l’equitat, la inclusió educativa de persones amb discapacitats, la oportunitat d’oportunitats...

La LOMCE presenta 7 competències: lingüística, aprendre a aprendre, matemàtica, digital, social i cívica, conciència  i expressions culturals  i iniciativa i esperit emprenedor.

Un decret que cal tenir en compte a l’hora de treballar en una aula és el 39/2011.

Els principis d’aquest decret són: equitat, inclusió, integració i qualitat.

L’atenció a la diversitat és el conjunt d’accions educatives, que en un sentit ample, intenta donar resposta a les necessitats educatives de tots els alumnes.

Segons aquest decret les adaptacions curriculars significatives, són les que s’aparten de manera substancial o significativa dels elements del currículum i afecten al grau de consecució dels objectius establerts per a cada etapa, i si és el cas de les competències bàsiques.

Les adaptacions curriculars significatives repercuteixen en les titulacions dels alumnes, ja que l’alumnat no obtindrà la titulació d’ESO. Aquestes adaptacions s’han de concretar en la programació didàctica i és necessari que els pares coneguin que el seus fills presenten adaptacions curriculars significatives en l’àrea que sigui.

Cal destacar que els alumnes amb incorporació tardana o amb DEA, no sempre han de tenir una adaptació curricular significativa.

Les adaptacions curriculars no significatives per altre banda, són mesures ordinàries de suport.

No hay comentarios:

Publicar un comentario